سفارش تبلیغ
صبا ویژن

faakhte

نظر

 

مراحلی را که یک درخواست کننده تولید مزرعه ی رویش بوقلمون بایستی طی کند به شرح پایین است

 

در گام اولیه درخواست کننده بایستی تصمیم بگیرد و به سوالهای تحت جواب دهد:

 

1- چه واحد رویش بوقلمون و با چه ظرفیتی تولید کند؟

آیا شما قصد فعال‌سازی مزرعه رشد بوقلمون سنتی با استعمال از بوقلمون محلی و نژادهای رایج در کشور‌ایران را دارید. یا این که قصد دارید از بوقلمون تصحیح نژاد گردیده فرنگی به کار گیری فرمائید.

 

2- آیا تخصص و تبحر لازم درباره با رویش بوقلمون را دارااست؟

هنگامی کلام از ترازو تخصص در رویش بوقلمون میگردد بایستی به پاسخ سوال پیشین اعتنا نمایید. شاید یک تجربه کوتاه در مراقبت از پرنده ها برای احداث مزرعه رشد بوقلمون سنتی در مقیاس کوچک کفایت نماید البته برای ایجاد بوقلمون صنعتی حتی‌در واحد های کوچک شما نیاز به داده ها شالوده جهت مراقبت طیور دارید.

 

به عنوان مثال اشکال نژادهای بوقلمون را بشناسید یا این که با بیماری های طیور آشنا باشید و برنامه واکسیناسیون بوقلمون را بدانید یا این که با دستگاه جوجه کشی فعالیت کرده باشید. حتی با اصول مدیر واحدهای رویش طیور می بایست شناخت داشته باشید. تلاوت یک سری کتاب قادر است یاری متعددی به شما نماید.

 

3- آیا مقررات و قانون ها کشوری و محلی به وی اذن فعال‌ساز‌ی مزرعه رشد بوقلمون را میدهد؟

این روز ها به جهت در دست گرفتن بیماری های مشترک در بین آدم و طیور مانند آنفولانزای فوق خراب پرنده ها و بقیه بیماری ها چک های مشقت بار تری در ارائه جواز رویش بوقلمون و بقیه طیور از طرف سازمان دامپزشکی اعمال می‌گردد. اما جای نگرانی وجود ندارد این ارزیابی ها و اخذ مجوز های رسمی می‌تواند از بروز خسارات مالی و جانی در آینده خودداری نماید. بعضی وقتها نزدیک بودن به محل رشد طیور دیگر و یا این که آلودگی طیاد در یک حیطه سبب ساز می گردد تا شما نتوانید جواز اخذ نمایید. اما قابلیت و امکان داراست به تغییر‌و تحول گنجایش و یا این که مدل رویش سنتی یا این که صنعتی غالب به دریافت مجوز گردید.

دستگاه جوجه کشی

برای واحد های کوچک رشد بوقلمون محلی نیاز به مجوز وجود ندارد البته بهتر میباشد اداره دامپزشکی و یا این که اداره مجاهدت حوزه‌ شما از تعداد پرنده ای که محافظت می‌کنید با خبر باشند.

 

جوجه کشی بوقلمون

 

4- آیا منابع مالی و تجهیزات لازم برای رویش و مراقبت بوقلمون را داراست؟

بعضی اشخاص برای رشد بوقلمون مسیری را در لحاظ می‌گیرند که نیاز به صرف روزگار و مخارج زیاد برای به سود وصال میباشد. ولی عمدتا منفعت بیشتری هم می‌برند البته نیاز به سرمایه اول و سرمایه درگردش بالاتری دارا هستند.

 

برای مثال برای داشتن واحد جوجه کشی بوقلمون در کنار مزرعه رشد بوقلمون نیاز به دستگاه جوجه کشی بوقلمون دارید ولی این دستگاه تفاوتی با دستگاه های جوجه کشی مرغ ندارد و صرفا به کتف های پلاستیکی منحصر تخم بوقلمون مجهز می‌شود. و یا این که بعضی برای کسب فایده اضافه تولیدات تولیدی را باارزش افزوده بالاتری به بازار میدهند برای مثال با قطعه کردن و بسته بندی گوشت بوقلمون که خویش نیازمند ساخت خط بسته بهداشتی است.

 

5- نقطه استارت و انگیزه آخرین فعالیت کدام میباشد؟

آیا قرار میباشد صرفا جوجه بوقلمون بخریم و تبدیل به بوقلمون گوشتی کنیم یا این که قرار میباشد بوقلمون مولد جهت تصاحب کردن تخم نطفه دار بوقلمون ایجاد کنیم. و یا این که قصد ایجاد جوجه یک روزه بوقلمون را داریم. هریک از این فرایند یا این که کلیه اینها برای فعالیت رویش بوقلمون شدنی میباشد البته می بایست به جواب سوالهای گذشته هم توجه نمائید. مهم‌ترین نصیب این عمل تایپ کردن یک طرح توجیهی رویش بوقلمون است. برای تنظیم طرح توجیهی بهتر میباشد از شرکتهای مشاور مهندسی دام و طیور امداد بگیرید.