سفارش تبلیغ
صبا ویژن

faakhte

نظر

 

ساخت اقلام خوراکی بویژه در بخش فراوردهای گوشتی از منطقههای مهم اشتغال‌زایی میباشد که میتواند نقش موثری در خودکفایی سرزمین و ولی اشتغال داشته باشد چنانکه در بخش اعظمی از کشورهای توسعه یافته بخش عمده‌ای از یارانه‌ها به‌این بخش و بخش کشاورزی اختصاص می یابد. در حوزه فراوردهای گوشتی پژوهش ها نشان می دهد که گوشت اردک یکی مناسب‌ترین اشکال گوشت‌‌ها فی مابین ماکیان میباشد. این گوشت مرجع بی نیاز پروتئین‌‌های با باکیفیت، نیاسین، فسفر، ریبوفلاوین، تیامین، آهن، روی، ویتامین ب6، ویتامین ب12، سلنیوم، فولات و منیزیم میباشد. یک سری سالی میباشد که از تولیدکنندگان اردک در مرزو بوم به جهت برخورداری این عرصه از گنجایش ایجاد اشتغال و نیز اثر مثبت مصرف آن روی تندرست همگانی، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با پرداخت وام ها حمایت به کار می آید. سرمایه‌گذاری در‌این بخش در حالی که مستلزم سرمایه بسیار نمی باشد که قادر است اشتغال‌زایی نیکی نیز به یاور داشته باشد. شهرستان ورامین و به ویژه حوزه‌ جوادآباد، یک کدام از اصلی‌ترین قطب‌های ساخت اردک میباشد که بخش عمده نیاز سرزمین به گوشت اردک را تامین می‌نماید.

دستگاه جوجه کشی

رویش اردک با دستان خالی

محسن مهابادی رئیس یک کدام از چیره‌ترین واحد‌های رویش اردک در ورامین میباشد. وی برای 10 نفر اشتغال‌زایی کرده و هر 50 روز، 120 هزار قطعه اردک 1 روزه، 15 روزه و گوشتی ایجاد می کند.

مهابادی رشد‌دهنده برنده اردک در سفارش به عشق‌مندان به‌این عرصه، می گوید: حتی با سرمایه‌ای 20 میلیون تومانی هم می‌قدرت عمل رشد اردک را ابتدا کرد. چنانچه اعضای یک خانواده با تامین این مقدار سرمایه عمل ساخت را ابتدا نمایند، به شرط اینکه خودشان عرق بریزند و کارگر نگیرند، کلیه هزینه‌های معاش‌شان تامین و مالک شغل میشوند.

او در رابطه علت تبدیل شدن حیطه جوادآباد ورامین به یکی قطب‌های اصلی رشد اردک در میهن می گوید: تا حدود 25 سال پیشین، اکثر واحدهای رویش طیور در‌این حیطه به ساخت مرغ ساکن سرگرم بودند. ولی به مرور با مشخص و معلوم شدن سازش بالای اردک با آب و هوای ورامین و نیز هزینه تحت رشد آن، گرایش ایجاد کنندگان به سوی رویش اردک سوق یافت تا اینکه امروز ناحیه جواد آباد به یک کدام از اصلی‌ترین قطب‌های رشد اردک تبدیل شده‌است.

مهابادی در رابطه بقیه مزیت‌های رویش اردک می افزاید: وزن یک جوجه اردک حدودا 40 گرمی طی 60 روز به حدود 2500 گرم میرسد، یعنی 60 برابر میگردد.به عبارت دیگر هر روز به اندازه وزن اول اش به وزن وی طولانی تر می‌گردد. هر پرنده 1500 گرمی طی سال حدود 280 تخم ایجاد می کند که وزن هرمورد حدود 60 گرم میباشد، یعنی در زمان سال حدود 12 برابر وزنش تخم ایجاد مینماید. به عبارت دیگر هر ماه برابر وزنش تخم ایجاد می‌نماید و هر تخم نیز یک وعده غذای بی نقص برای بشر به حساب می آید.

این فعال اقتصادی، برگشت سریع سرمایه را یک کدام از دیگر از مزیت‌های رویش اردک تیتر می‌نماید و میافزاید: در رشد جوجه اردک‌های گوشتی طی حدود 2 ماه سرمایه بر میگردد که نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری‌ها سریع‌خیس میباشد. بازده جنازه اردک نسبت به وزن زنده آن حدود 75 درصد میباشد که نسبت به بقیه طیور پرورشی فراتر میباشد.