سفارش تبلیغ
صبا ویژن

faakhte

نظر

 

به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داوود آزاددل یکی‌از علاقمندان به رشد کبک می‌باشد که بعداز بازنشستگی، تحمل منزل‌نشینی را نداشته و آستین‌هایش را بالا زده تا با اشتغالزایی از وقت خویش غایت استعمال را پیروزشود و غیر از امداد به خودکفایی مرزوبوم به اقتصاد خودش نیز امداد کند.

دستگاه جوجه کشی

کبک از پرندگانی هست که به‌سهولت قابل رشد بوده و در فیس ساخت انبوه, از درصد منفعت‌وری بالایی شامل است به‌طوری که می‌قدرت گوشت آن را عرضه داشت. کبک را می‌قدرت با به‌کارگیری تکنیک‌های مدیریتی ویژه و به کارگیری از سیکل نوری معلوم, در تمام ارتفاع سال رشد بخشید.

 

اکثری از خانواده‌‌های اهل ایران کبک را میشناسند و اکثر روستاییان صاحبخانه این پرنده قشنگ در مزارع خویش می باشند. گوشت کبک باسابقه مصرف طولانی به‌تیتر گوشتی لذیذ با خاصیت درمانی زیاد شناخته شده‌است. امروزه تصور اکثری از مردم برای به‌دست آوردن گوشت کبک از روش شکار هست.

 

*خصوصیت‌های گوشت کبک

 

کبک از خانواده ماکیان با مختصات طیوران وحشی شکاری میباشد. معیار پروتئین مو جود در گوشت این پرنده در مقایسه با دیگر پرنده ها 5 تا 10 درصد بیش تر می باشد و گونه های اسید آمینه ضروری در آن به‌وفور یافت می‌‌شود، به همین عامل می‌باشد که در اکثر وقت ها نقاط عالم پزشکان برای بیماری‌‌هایی زیرا ضعف اعصاب و روان، غم‌‌های خل وچل و بی‌‌خوابی مصرف این گوشت را پیشنهاد می‌‌نمایند.

 

این گوشت به‌عامل چربی و کلسترول بسیار زیر از بروز بیماری‌‌های قلبی ــ عروقی پیشگیری کرده و به‌برهان بی نیاز بودن از پتاسیم، مصرف به‌اندازه‌ آن برای اشخاص با فشار خون بالا مانعی ندارد.

 

گوشت کبک می‌‌تواند نیاز تن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تأمین نماید و به تقویت خاطر و قوای جنسی اضافه کند و ضعف همگانی تن را هم برطرف سازد.

 

*خاصیت دارویی گوشت و بقیه اجزاء کبک

 

اطبا سنتی به اشخاصی که به یرقان‌های سردمزاج در گیر بوده‌اند امر می‌داده‌اند که یک مثقال از مغز راز کبک را با نیم مثقال دمپایی ساییده‌گردیده ادغام و ناشتا میل کنند و تعدادی روز این فعالیت را ادامه دهند.

 

جگر ناپخته این پرنده برای بیماران صرعی و زهره وی برای تقویت دیده موءثر هست که آن را با قدری روغن زیتون رقیق کرده و در دیده می‌چکانند که دیده را بسیار روشن و حاذق می‌سازد.

 

داوود آزاددل هدف خویش را از این عمل عشق و علاقه به پرنده ها به‌ویژه کبک میداند و میگوید: با این عمل می خواهم با ایجاد انبوه آن هم به درآمدزایی مطلوب برسم و هم به خودکفایی میهن در موضوع کبک امداد نمایم.

 

*از درآمدم راضی‌ام/ یک کدام از اصلی ترین خیر و خوبی‌ها و سرویس‌ها ایجاد اشتغال میباشد

 

این بازنشسته فعال اقتصاد مقاومتی میگوید: کبک پرنده زیبایی هست و صدای زیبایی هم دارااست. عصر رشد کبک به‌نسبت بقیه پرنده ها یه خرده اضافه هست. کبک در سنین 4‌ــ‌3ماهگی برای کشتار و در سن 7‌ــ‌6ماهگی برای تخم‌گذاری فراهم میگردد، این در حالی میباشد که برای مثالً بلدرچین در 40روزگی به سن کشتار و 50ــ45روزگی به سن تخم‌گذاری میرسد. تخم‌گذاری کبک‌ها عصر‌ای میباشد. اینجانب در تالار 500متری خودم دو عدد گله مولد دارم. وجود دو گله سبب ساز می‌گردد که اینجانب در ساخت جوجه و تخم معطلی نداشته باشم زیرا دو عدد گله دارم در زمان سال معمولاً درگیر هستیم. هر گله‌ای 4 ماه تخم‌گذاری داراست بعدش 2 ماه استراحت می کند و صرفا میخورد و می‌خوابد. حجم اصلی فعالیت اینجانب در جوجه‌کشی میباشد و برخیً جوجه‌ها را برای پرواربندی نگه میدارم و تا سن 4ماهگی که برسند آن‌ها‌را به کشتارگاه میدهم. موقتیً برای 3 نفر توانسته‌ام اشتغالزایی کنم ولی با برنامه‌ریزی‌ای که دارم قصد به توسعه کارم دارم که در این‌حالت برای اشخاص بیشتری می توانم اشتغالزایی داشته باشم. اشتغالزایی برای جوان ها لذتبخش می باشد چون یکی‌از وسیع ترین خیر‌ها و سرویس‌ها ایجاد اشتغال می‌باشد.

 

موقتاً در اولیه راه و روش هستم ولی با وجود این، از درآمدم راضی‌ام. بعداز دادن هزینه‌های آب و برق و کارگر برای خودم معدل ماهی 3 میلیون تومان میماند که از این درآمدم در عصر بازنشستگی خودم راضی هستم.

 

او ارتفاع قدمت هر کبک را حدود هفت سال تیتر کرد و خاطر نشان نمود: جوجه کبک، بعداز سه ماه و 15 روز تبدیل به کبک میشود، ارتفاع قدمت موثر یک کبک چهارسال و قدمت غیرمفید آن هفت سال هست.