سفارش تبلیغ
صبا ویژن

faakhte

باکتری اشرشیا کلی ( Escherichia) زمانی بیماری زا می شود که pH لوله گوارش از 5 بالاتر رود . با به کارگیری از ترکیبات مختص در جیره غذایی، خوراندن لاکتوباسیل ها یا این که بعضا از اسید های پوشش دار می توان اسیدیته دستگاه گوارش را محافظت کرد . مثل تمام حیوانات خونگرم که در محفظه ارگانیک محافظت می شوند، در برهه زمانی کوتاهی پس از خروج از تخم، جمعیت میکروبی در لوله گوارش جوجه ها ایجاد خواهد شد . مدل های متعدد باکتریایی که در لوله گوارش صاحبخانه کلونیزه می شوند به تغییرات کلیدی می باشند . لوله گوارش در جوجه هایی که تازه از تخم بیرون شده اند . تا حدودی عاری از اجرام می باشد و دارنده pH نسبتاً بالا و باکتری های غیر بیمارزایی مانند لاکتوباسیلوس ها هست که کاهش pH را در حدود 4 تا 5 ممکن می سازد . باکتری های بیماریزای روده ای ( Enteropathogenic) مثل اشریشیا کلی در pH بالاتر از 6 تا 7 ، کار مطلوبی را لز خود نشان می دهند . در صورتی که در جیره غذایی پرنده کربنات سدیم وجود داشته باشد، مقطع انکوباسیون اسریشیا کلی مهاجم از 72 ساعت طبیعی به 5 تا 12 ساعت کاهش می یابد . فاکتور ضد ترشح Antiseceretory Factor (ASF) پروتئین تنظیم کننده ای می‌باشد که از ترشح مایع به داخل روده جلوگیری می نماید . اندازه 01/0 پیکومول از ASF در جوجه منجر کاهش قابل توجهی در ترشحات ساخت گردیده بوسیله توکسین های اشریشیا کلی می شود . پلاسمای جوجه هایی که از اسهال رنج می برند، حاوی مقادیر پاره ای از ASF می باشد . درصورتی که چه حضور این ماده ، یک پاسخ ایمونولوژیک به اکانت نمی آید، با این حال بوسیله آنتروتوکسین ها در لوله گوارش به شدت تحریک می شود و به لحاظ می رسد که نقش مهمی در دفاع مقابل ترشح مایعات در حالات مرضی داشته باشد . 

گروه طیوران صنعت فاخته

فاکتور ضد ترشحی (ASF) در سیستم اعصاب و روان مرکزی تولفید می شود و عمدتاً در غده هیپوفیز تجمع می یابد و از طرز خون و صفرا به دستگاه گوارش انتقال داده می شود . 

?حساس 

بودن فاکتور ضد ترشحی به غذا مقادیر ASF در پلاسمای خون به تناسب تغییر‌و تحول در اجزای ارگانیک جیره افزایش می یابد . نوع خاصی از فاکتور ضد ترشحی که لیسیتین القاء شده توسط خوراک ( Feed Induced Lecithin = FIL ) خوانده می شود، آلرژی ویژه ای دارد . این نوع ASF دارای به عبارتی خواص ضد ترشحی، نظیر ASF تولید گردیده بوسیله توکسین می باشد، اما ساختمان شیمیایی آن تا مقدار ای متعدد هست . 

ایجاد آن در سیستم روان مرکزی مستقیماً به قند و امینواسیدهای جیره متعلق هست . در تجربیات متعدد ثابت شده هست که می بضاعت و توان میزان پروتئین ناپخته جیره با پایه غلات را با افزودن سو‌مین اسیدهای آمینه محدود کننده ( limiting amino acid) مانند تره اونین، کاهش اعطا کرد . در پرندگان در حضور مقادیر بالای فاکتور ضد ترشحی کاهش مشخصی در پیدایش اسهال مشاهده شده می باشد . احتمالاً میزان تولید نیز به علت بهبود وضعیت تندستی ارتقاء می یابد . شیوع اسهال را می بضاعت به طور مشخصی با کاستن پروتئین خام جیره و به امداد خواص ضد ترشحی جیره کاهش اعطا کرد . در درحال حاضر حاضر به منفعت گیری از مقادیر بیشتر پروتئین های گیاهی در جیره های طیور تمایل بیشتری وجود داراست . این دستور می تواند رویش یک سویه را به سیستم گوارشی زور کند . جوجه ها باید به میل کردن جیره ای کاملاً متعدد از لحاظ ساختار، مزه و مخلوط غذایی عادت داده شوند . سازگاری می بایست با در حیث تصاحب کردن ترشح آنزیم تهیه کننده pH، اندازه عبور مواد هضم شده و مکانیسم های جذبی ساخت شود . 

تغذیه با مقادیر ناچیز و متناوب بیشتر، در محافظت اسیدیته لوله گوارش امداد می نماید و بدین ترتیب pH در حد مطلوب نگهداری می شود . اطمینان از این امر، نه فقط از طریق سلول های پوشانننده معده که اسید هیدروکلریک ترشح می کنند، بلکه با حضور باکتری های جان دار در لوله گوارش، تأمین می شود . این باکتری ها به طور ارگانیک در معده یافت می شوند و حضور آن‌ها به مهیا کردن اسیدیته معده و مساعدت در مراقبت pH مطلوب جهت کار آنزیمی و پرهیز از رویش باکتری های بیماریزا کمک می نماید . در 4 pH= ، این باکتری ها به سرعت پرورش کرده، کاملاً فعال هستند . در شرای pH به مقدار خیلی مضاعف ارتقا یابد ( فراتر از 5 )، باکتری اشریشیا کلی انتشار یافته، با باکتری های مفیدی که تعداشان کاهش می یابد، رقابت می کند . تغییر تحول در ترکیبات غذایی تشکیل دهنده جیره می بایست به آرامی انجام شود تا به پرنده مجال سازگاری یافتن داده شود . تغییر و تحول ناگهانی در ادغام جیره ممکن می‌باشد به تغییر‌و تحول pH باعث شود . گونه های لاکتوباسیلوس از باکتری هایی می‌باشند که حاذق به ساخت مقادیر متعددی اسید لاکتیک می باشند . اثر ممانعتی لاکتوباسیلوس روی باکتریهای دیگر، به تولید پراکسیدهیدروژن بوسیله آن ها نسبت داده گردیده می‌باشد . باکتری های اسید لاکتیک از نحوه خواص چسبندگی خود روی دیواره، خنثی سازی سموم، فعالیت باکتری کشی، خودداری از سنتز آمین و ارتقا توان ایمنی، مانع از کلونیزه شدن کلی فرم ها می شوند . لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس ( Lactobacillus acidophilus ) همچنین قوی به ساخت آنتی بیوتیک اسیدولین ( acidolin ) هست که مانع پرورش ارگانیسم های بیماریزای روده ای می شود . حالت طبیعی برای رویش باکتری های مولد اسید لاکتیک مطلوب می‌باشد . شرایط نا مناسب ( استرس ) این اثر را از بین می پیروزی و رویش اشریشیا کلی را تشویق می کند . تغذیه مخمر، تعداد باکتری های مصرف کننده اسید لاکتیک را تحریک کرده، pH دستگاه گوارش را زیر می آورد . در این وضعیت ارتقاء ساخت پروتئین باکتریایی وجود دارد . اسیدی کردن معده، نظریه تقریبا جدیدی هست . شیوه های متعددی برای اسیدی کردن معده سفارش شده و مورد نظارت قرار گرفته می باشد . اضافه کردن اسیدهای معدنی و آلی ساده و مخلوطی از چند اسید که سبب اسیدی شدن در محل های متعدد دستگاه گوارش می شوند، از جمله این خط مش ها میباشد . غذاهای پلت شده pH دستگاه گوارش را ذیل می آورند اکنون آنکه غذاهای آردی آن را بالا می برند . همینطور مشاهده گردیده است که تغذیه با ذرت، PH دستگاه گوارش را پایین می آورد . با مشاهده اسهال در پرندگان اضطراری هست جهت اصلاح دهیدراتاسیون، معالجه حمایتی با تجویز مایعات و الکترولیت، چهره گیرد .